2009. szeptember 28., hétfő

Mascarponés - fehércsokis szülinapi torta

Úgy rohant el ez az egy év, hogy csak kapkodom a fejem. Egy éve szeptember 27-én már sírva könyörögtem minden égi és földi illetékeshez, hogy könyörgöm, had szüljem már meg ezt a gyereket. Mert a fiatalúr túl jól érezte magát és eszében sem volt kijönni. pedig már egy autót is beígértem neki az érettségijére, de mégsem. Aztán hála neki, és az orvosoknak, csak megszületett. Gyönyörű volt és ezt azóta napról napra tudja fokozni. Nyilván minden anya így érez a saját gyerekével kapcsolatban. Nos, mivel Kuttyogó okos, gyönyörű és nagyon jó gyerek - leszámítva, hogy egy percre meg nem állna, hogy hangosan és ha kell toporzékolva érvényesíti az akaratát - hetekig kutakodtam recept után, hogy fennállásának első évfordulóját méltóképpen megünnepelhessük. Rendelni nem akartam. Nem azért, mert rontani akarnám a cukrászdák bevételét, hanem azért, mert így sokkal személyesebb. Amíg nem lesznek afféle igényei, miszerint Donald Kacsa, Garfield vagy gőzmozdony alakú tortát akar, addig kénytelen lesz beérni velem. Az alábbi receptet két-három leírás alapján kutyultam össze. A piskótalaptól kicsit féltem, de találtam egy kb. 4 oldalas leírást a legtökéletesebb torta piskótalap sütéséről, és lám...életem legszebb piskótája lett. Tudhatták az égiek, hogy nagyon fontos dologról van szó. A krém alapja pedig mascarpone és fehér csoki, no meg egy kis tejszín. Kevesebb cukrot tettem bele a javasoltnál, így is édes, könnyű...és hát könnyfakasztó lett. Anyukámnak ugyanis annyira ízlett, hogy könnybelábadt szemekkel közölte, milyen büszke rám. Az édesanyák elfogultsága.:o)
Kuttyogó pedig lelkesen trancsírozta és nyalogatta apró ujjait.


Mascarponés-fehércsokis torta
Kezdjük a piskóta lappal.
Hozzávalók: 6 tojás, 6 evőkanál cukor, 6 evőkanál liszt, 1 teáskanál sütőpor
Készítsük elő a tortaformát. Az enyém 26 centi átmérőjű, így szép magas torta lett. (Csak a viszonyítás miatt.) A piskótához a lisztet púpozottabb kanállal mérjük, mert a cukor nehezebb, mint a liszt, azonban egyensúlyban kell lenniük. A sütőt már most melegítsük elő 220 fokra.
A tortaforma alját béleljük ki sütőpapírral. Az aljat és a széleit kenjük ki vajjal, így sehova sem ragad majd a tészta és szépen leválik a formáról. A tojásokat sárgájára-fehérjére választjuk. A fehérjéket egy pici citromlé segítségével verjük kemény habbá. Amikor már kemény, szórjuk bele apránként a cukrot. Ha a hab is kemény és a cukor is belekerült, egyenként adjuk hozzá a tojások sárgáját. Ha ez is megvan, fakanállal, óvatosan keverjük hozzá a sütőporos lisztet. Öntsük a tortaformába és toljuk a sütő középső részére. Én légkeverésen sütöttem, az első 10 percben 220 fokon, majd levettem 180 fokra. Kb. 40 perc alatt készre sült, de szerintem ez sütőfüggő is. 

Jöhetett a krém: 
Hozzávalók: 40 dkg (4 tábla) fehércsoki, 25 dkg mascarpone, 4 dl tejszín, 1 csomag vaníliáscukor vagy 1 vaníliarúd, 6 dkg porcukor
Vízgőz felett megolvasztjuk a fehércsokit. Amikor már olvadt, levesszük a tűzről és kézi habverővel hozzákeverjük a mascarponét és a porcukrot. Így nem lesz csomós a massza, fakanállal kicsit kockázatosabb. Majd kemény habot verünk a 4 dl tejszínből (Én mindig a békebeli zacskós tejszínt veszem. Ez 2,5 deciliteres, két csomag kell belőle, de a maradék egy decilitert remekül hasznosíthatjuk majd a torta tetejéhez.)A felvert habot hozzákeverjük a mascarponés-csokis krémhez. Ha a piskótalap kihűlt, a csokis masszát ráterítjük. Azért fontos, hogy a piskóta kihűljön, mert a krémmel a tetején most megy is a hűtőbe, és ott dermed legalább 2 órán keresztül. Azért kell két órát dermednie, mert így könnyedén rá tudjuk locsolni a legfelső réteget.

A felső réteghez: 10 dkg fehércsoki, a maradék 1 dl tejszín
Semmi más dolgunk nincs, mint összeolvasztani a fehércsokit és a tejszínt. Kivesszük a kicsit dermedt tortát a hűtőből és rácsorgatjuk a fehércsokis masszát. Majd mehet vissza a hűtőbe és lehetőleg egy éjszakára maradjon is ott. Másnap ízlés szerint gyümölcsökkel és tejszínhabbal tálalhatjuk. Nálunk szamóca ment a tetejére, apósom még megtolta kis tejszínhabbal. Szerintem isteni volt, van egy évem, hogy ezt túlszárnyaljam. 
Lori